tisdag 16 november 2010

Bondmorans bak:)

Nu kanske nån väntade sig någonting helt annat. Men i brist på vettigare inlägg i blogen, delar jag nu med mig lite nybakade semlor och jästbröd. Det var katastrofläge när jag skulle ta bröd från frysen och märkte att det inte fanns nånting att ta. Nu borde vi klara oss en tid åter.
Höll hela förmiddagen på med ett att få Ammu-programmet,ett program som används för att registrera provmjölkningar och kalvningar mm. ,att fungera i nya datorn. Det är nog fast i ett felaktigt lösenord när jag inte får programmet att starta. Envis som jag är skall jag fortsätta försöka imorgon igen.Ibland brukar problemen lösa sig själv om man låter dom vara lite...

4 kommentarer:

  1. Joo... Rubriken fick en nog å tänka på nåt annat ;o)))

    Det ser gott ut med brödet, även om jag inte ätit sånt på 10 månader.. Bara nån Reissumiesskiva på jobbet nu och då. Gick över till LCHFkost för 10 månader sen och trivs bra med det.

    SvaraRadera
  2. Elanto hade i tiderna en annons där det stod
    -Elantos bröd luktar bättre än er hustrus bak!!

    Dom ser bra ut,och det skulle nog smaka med ljum semla med SMÖR och en mugg kaffe....

    SvaraRadera
  3. Oj, nu blev jag snål. Måste väl baka själv i morgon om jag inte kommer och tömmer din frys förstås! :)
    Hoppas att du får ordning på Ammuuu annars får du väl köra med Ammu! :)

    SvaraRadera
  4. Svaret på frågan som du ställde på min blogg är JA, LCHF betyder "lite kolhydrater och mycket fett". Och jag trodde som du att det där klarar jag aldrig av.... ;o)) ÄLSKADE bröd, pasta, ris och allt som var sött. Värst var det nästan att lämna bort rotfrukterna... Men jag gav det ett försök och nu vill jag inte gå tillbaks till dom gamla matvanorna. Men det är klart att är jag "borta" så äter jag det dom har. Men det smakar inte lika gott som förr... ;o)) Jag är fri från suget! Under "Etiketter" på min blogg så finns det ett inlägg om LCHF. Titta in där om du är intresserad.

    SvaraRadera