måndag 20 december 2010

Gåta!

Provlappar från den tiden då jag stickade på maskin.
Vad blir det av detta? Borde städa källaren men hittade på någonting mycket roligare! En liten julgåta. Gissa vad det blir av denhär trassliga högen! Egentligen skulle det passa bra att jag skulle lotta ut en vinst... måste fundera på saken.

 Jag glädjer mig över alla besökare jag haft till min blogg! Tänka sig att det närmar sig 3000 besök. Alla kan ju inte ha hamnat in här i misstag!!! Här skulle också finnas orsak att ge en liten vinst!!!!

Skall försöka koppla in hjärnan och fundera ut nånting roligt att lotta ut. Återkommer till saken bara jag har fått någon fin idé!

5 kommentarer:

  1. En pläd kanske.... Eller en "långkofta".... Eller precis vad som helst ;o))

    SvaraRadera
  2. Jösses, vem har stickat alla de där?
    Och har du kommit till källaren redan i din städning?
    Ser ut som ärmar och verkar vara för smala för att bli benvärmare och för långa för att bli pulsvärmare. Kan fungera som en vacker pläd om du virkar eller syr ihop bitarna. Kan också fungera som stolskydd på en skön länsstol. Eventuellt kan det bli en långkofta som Tina föreslog, en sjal skulle inte heller vara illa.
    Skall bli spännande att se vad det blir, för du är så kreativ.

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilka fina förslag! Det kan vara att jag ännu ändrar mig när jag får nya idéer. Men pläd blir det inte för jag har redan från tidigare två, ihopsydda av provlappar.

    SvaraRadera
  4. Dynor till dina plädar... för efter jul när vi inte behöver göra någonting... så ligger vi på soffan. Och du har en pläd under dej, en över och lockarna vilar på en stickad dyna. Och några ska det vara bakom trötta korsryggen förstås.

    SvaraRadera
  5. Sy ihop dem till en lång orm som barn kan leka med eller halsdukar, pulsvärmare!

    SvaraRadera