måndag 13 december 2010

Hjärnsläpp eller tomtar på loftet!

Idag har minsann inte varit min dag! När jag skulle äta risgrynsgröt tog jag fel burk och strödde svartpeppar,istället för kanel, på gröten. Tyckte det såg lite lustigt ut så jag hann inte peppra hela gröten.Åt nog upp allt. Inte var det så illa. Kanske det riktigt blir en ny trend:D
Och sedan när jag var och julstäda åt en tant blev jag att gå in många gånger på nytt när jag glömde så mycket efter mig. Nu är den stora frågan den att beror beteendet på hjärnsläpp eller har jag plockat fram för många tomtar? Att få tomtar på loftet kan säkert ge sådana symptom!!!
Säkrast är att inte göra nånting mer idag. Bara sticka förstås....och en mugg glögg skulle kanske lindra symptomen...

5 kommentarer:

  1. sticka kurerar det mesta av sånna där symptom och sjukdomar :)) och glöm inte russinen i glöggen...

    SvaraRadera
  2. *skrattar* det beror nog på om det är några promille eller inte i glöggen.....
    Om den hjälper alltså...

    SvaraRadera
  3. Hej, hallå, jag är också en tant. Kan du inte komma hit och reda upp i mitt kaos? När vi lyckats röja så att skrivbordet syns kan vi baka sherrykaka utan peppar och smutta lite ur flaskan. Det borde jaga alla tomtar iväg till ladugården. :)

    SvaraRadera
  4. Inge, tant gränsen går vid 80 år!!!! Försök inte luras med mig. Men sherrykaka skulle ju inte vara så illa...

    SvaraRadera