lördag 25 december 2010

Julkalv!

Så fick vi då en liten kalv idag! Kossan hade den goda smaken att kalva på dagen. Om det finns någonting jag hatar så är det att gå ut till ladugården mitt i natten och valla på kalvningar. Brrr... när det ät kallt och blåsigt och man måste lämna sin varma säng för att dra på sig smutsiga ladugårdskläder...  Nu behöver jag inte göra det inatt.
Så det är bara att börja äta godis och skinksmörgåsar turvis. Man blir ju lite saltsugen efter godiset och sen åter tvärtom...

4 kommentarer:

  1. Men åååh vad mysigt(med en kalv alltså...inte själva gå-upp-mitt-i-natten grejjen).

    Tycker kalven borde få heta Jesuskalven!

    God Fortsättning på er!

    SvaraRadera
  2. Grattis till tillökningen!

    Tänkte lite i samma banor som Tove här ovanför, nåt med jul och Jesus... ;o)) Om den ska ha namn..

    SvaraRadera
  3. Grattis till julklappen. Skönt att du inte behövde kliva upp mitt i natten. Brrr.

    SvaraRadera