lördag 29 januari 2011

Farlig resa!

En väninna har lurat mig på dåliga vägar! Hon tipsade om en Hantverksmässa " Kädentaitomessut" som hålls den 5.3-11.
Jag anmälde mig bums.

Och nu funderar jag febrilt ut en strategi hur jag ,med min dåliga karaktär, skall klara av detta med hedern i behåll.
En möjlighet är att ta bara begränsat med pengar med och att lämna Visa kortet hemma....

Men tänk om man sedan ser någonting som man absolut inte kan leva utan!! Och börsen är tom...

Nog fattar ni väl att det här är ett STORT problem!

Nu försöker jag febrilt använda så mycket garn som jag bara hinner, så att det börjar se tomt ut i hyllorna.
Fast knappast går det snabbare att minska på lagret om man börjar nytt hela tiden.

Men jag började ändå virka en matta till. Den här skall också tovas i bykmaskin bara den är färdig.
Västen på god väg och en mormorsruta till kommande mattan!
En ruta färdig!

5 kommentarer:

  1. jag lider med deg och vet vilken ångest du har...skal ju på syfestivaln i Älvsjö 19 feb och jag funderar oxå på hur jag skal göra... och nu är det bara sista frågeställningen kvar:mitt visa eller gubbens :p

    SvaraRadera
  2. Ja nog kan det vara svårt ibland.För mig blir det inte bättre om jag tar gubbens kort när vi har gemensam inkomst och gemensamt konto:(

    SvaraRadera
  3. Äh... kortet med nu bara,
    och så lovar du dej själv...
    att du shoppar BARA det du ABSOLUT behöver!!

    *fniss* ,
    nej förtusan
    jag gapskrattar :))))

    SvaraRadera
  4. Alltså, det här är inte någonting att skratta åt!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Oj, du har mitt varma medlidande.
    För att få garnet att gå åt kan du ju lära gubben virka. Så får han virka halsdukar färdigt till julklapp. :)
    Och självklart ska man nog ha både pengar och Visa. Vem vet när man nästa gång går på mässa och får finfina garnerbjudanden... :)))
    Ajjo och karaktären ska ju helst tränas upp med många mässbesök. Vid det femtioelfte besöket borde man vara fullärd.
    Och så glömmer du väl inte bort att teeteeShop i Borgå i maj brukar ha galet billigt garn en lördag och då ska man bära hem säckvis med garn. *ler hjälpsamt*

    SvaraRadera