tisdag 25 januari 2011

Kontstickning!

Har lärt mig någonting nytt! 

Nu tror jag att jag avslutar och fortsätter med rätstickning. Skall bara sticka trianglar att jag får en rak kant.
Såg en ursnygg tröja på FB-stickcafé där nedrekanten var stickad i kontstickning.Jag har redan för länge sedan printat ut en beskrivning på hur man skall göra. Nu kom jag på var jag skall använda mig av metoden. 

Hade redan ett bakstycke stickat till en väst. Nu lagar jag framstycket med kontstickad nedrekant. Det var inte så enkelt att fatta hur man skall göra men sedan var det bara att köra på!!!

Garnet är från en jumper som jag köpte för länge sedan på loppis, repade upp och färgade i olika nyanser. Kommer inte ihåg mera vad jag använde för färg, men snyggt blev det!

Bakstycket randat, men nog kommer delarna att passa ihop, hoppas jag!!!
Det verkar lite som om den kanske blir för stor, men det är ju inget problem. Jag kan ju äta mig till passlig storlek:)

7 kommentarer:

  1. läckert :)) är en teknik som jag inte har provat på men man blir ju sugen när man ser hur fint det blir :)

    SvaraRadera
  2. Jo, lönar sig att prova på! Man bara MÅSTE sticka en ruta till och till och till...

    SvaraRadera
  3. Gillar din sista mening! (ler)

    SvaraRadera
  4. Det finns så mycket härligt i handarbetsvärlden, tiden räcker inte till te å göra allt roligt ;o))

    Åhh vad tråkigt att du inte ska ut och resa... Var så säker på att få träffa dej där.... Nå men det kommer andra gånger ;o)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Det blev verkligen snyggt. Tur att jag prövat på den där tekniken för ca ett år sedan. Nu kan jag lite lugnt luta mig tillbaka och försöka låta bli att inspireras av allt möjligt kul. Måste dessvärre sova på nätterna. Om jag inte är klar i knoppen klarar jag inte av jobbet och det kan bli fnurr på datatråden. Det går ju nu då inte att nysta upp sådär som garnet. :)

    SvaraRadera
  6. Oj vilken häftig teknik! Det har jag aldrig provat. Det skulle va kul! VAr hittade du beskrivningen? Mkt fin blogg du har!

    SvaraRadera
  7. Rutorna ser jättefina ut! Roligt att du gillar tekniken, det gör jag med.

    SvaraRadera