onsdag 11 maj 2011

Lediga tjänster...

...våren 2012.

Stenplockare 
Kompetens krav: Utbildning- ingen( befintlig hjärna fördel)
                             Egenskaper- Starka ben och rygg
                                               - Minst nr 40:s stövelstorlek (annars trampar det till jorden för myky)
                                               - Inte för stor mage, då blir den ett hinder i arbetet.
                                               - Inte för lång, då tar det så länge att böja sig
                                             
Natura förmåner: Fritt vatten att dricka ( men inte mer än 1 liter)
                              Fri användning av härsken solkräm med låg solskyddsfaktor
                              Tvättmöjlighet efteråt ( i varmt vatten om nån har tänt i pannan, eljest i kallt)
                              Med god tur mat!

Problem man kan stöta på i arbetet är att veta skillnaden på en sten och en lerkoka. Till detta finns ett enkelt test.
Man slår föremålen mot varannn. Om det är ett dovt ljud och föremålet går sönder är det troligtvis en lerkoka.
 Då lägger man den tillbaka var man tog den ifrån!


Lön: Ingen( med så många förmåner må det nu räcka till)
Arbetsfältet
Fornfynd! Vi har inte haft häst på 45 år


Man kan skymta ett biltak långt borta!

För att inte bli anklagad för diskriminering av långa intelligenta personer med små fötter intygar jag att  alla ansökningar behandlas rättvist!

Nämen, jag tror att det här arbetet är som gjort för mig!!!! Jag fyller alla kraven:)

6 kommentarer:

  1. oj skitt,, jag vill inté plocka sten...Vi har det så himla bra här..just där vi bor så vi behöver inte plocka sten.. bara att harva o så.. Men jag har inte 40 i skonr..o kanske magen är för stor.. hahah.. ha en bra dag o kram på dej...hoppas du hittar nån..

    SvaraRadera
  2. egentligen så tänkte jag att man borde inte skriva i denhär rutan någonting nu...
    -för du tolkar det som en ansökan iallafall! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, se nattugglan tycks inte vara intresserad så du har fina möjligheter att få arbetet! Jag kan höja på vatten dosen lite piki...

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att jobbet redan är tillsatt, eftersom jag inte vill ha det.
    Har kollat det fina du vävt.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Du är för härlig, känns som jag kunde söka jobb hos dig... Skulle vara magen som kan vara i vägen då kanske..

    :-)

    SvaraRadera
  6. hahaha, du är juh för rolig :)

    jag har stl.35 o tjock mage, men jag är kort *flinar*

    hoppas du inte måst jobba ihjäl dig med stenplockningen.

    kraMyz

    SvaraRadera