onsdag 22 juni 2011

Efterlyses!

Hallon född 4.7-10. Det finns inga färska foton på Hallon, men hon ser ut som vilken brun kviga som helst...två öron,horn ,svans, 4 ben mm. Öron nummer 371. 

Försvann natten till idag.Vi har tillbringat dagen i skogen med myggor som sällskap. Spår har vi nog sett av den,och hallonris. Men ingen Hallon!

Sitter en stund och tar igen mig innan jag fortsätter med det tröstlösa sökandet. Om nån råkar se den, så håll till godo. Det blir säkert goda köttbullar...

Jag som skulle ta slutspurt med ved radandet! Men där gick det också dåligt när vedhopen började attakera.
Och så gjorde jag 3 störtdykningar i skogen, man skall se vart man stiger och inte stirra in  alla buskar och snår..Så nu har jag sjuk fot och skrubbsår på knäna.

Egentligen är det ett lugnt och händelselöst liv som efterlyses!!!


4 kommentarer:

  1. Hon tog bussen till Hangö!
    Där är säkert roligare än i eran "kuddhaga" UTAN kavaljerer.
    I ÅR SÅ GÅR HON MED HERRARNA I HAGEN
    JA JA MED HERRARNA I HAGEN....
    NÄSTA ÅR HAR HON NÅGOT SOM SPARKAR I MAGEN
    JA JA SOM SPARKAR I MAGEN.....

    Faaanken jag måste sjunga för att kunna skriva!
    J han gick ut :))))))

    SvaraRadera
  2. Jo men när de inte går någo bussar på sommarn...O int kan det nu vara såååå roligt i Hangö...Nu ska ja hoppa på "velon" och fortsätta med jakten(kanske jag tar ett älggevär med, fast jag inte kan skjuta. Man kan ju hota åtminstone)

    SvaraRadera
  3. Hoppsan.... ;o))
    Hallon ville väl någon annanstans och fira midsommar..

    Låter som om du verkligen behöver ett lugn och händelselöst liv...
    Men skulle du trivas med det..?? *ler*

    SvaraRadera
  4. Skal hojta högt och ljudligt om jag ser henne på gården här...fast jag kanske behåller henne som mjölko till kaffet :)

    SvaraRadera