lördag 11 juni 2011

Jag skulle ju bara städa...

...men så kom jag på den strålande ideén att jag skall tvätta mattorna.

 Och då behövde jag skottkärran  att frakta mattorna med. Den stod vid vedhögen, och där var ju så lite kvar att skotta in i vedlidret så jag laga undan det

Och då såg jag att det ser så råddigt ut med alla spånor och stickor mitt på backen så jag krattade och skottade bort dom.

Och så fanns det så mycket nässlor och långt gräs vid min matt tvättan plats så jag körde med trimmern och putsade bort allt och skottade bort det.

NU blev skottkärran ledig! Kastade ut mattorna med racerfart medan kärran var tom:)

Urinbrunns locket utnyttjas som matt tvättplats.


Till sista slut fick jag nog städat, så nu kan man gå barfota inne utan att få sand mellan tårna.

Och mattorna hänger på tork!





4 kommentarer:

  1. Du milde vilken energi. Känner mig så matt av att läsa om dina bravader att jag nog måste lägga mig en stund för att orka. :)

    SvaraRadera
  2. Man kan tydlige få mycket gjort när man vill göra något! :)

    SvaraRadera
  3. ja jisses vad har du tagit in som fick en sån energi!!??..jag blir avis på dina tvättade mattor.. Jag ha ju så menat att få mina tvättade, nere vid sjön..men nu ha de ju vari för varmt..Idag ha vi tagit det lungt,, vari på brorsans kaffebjudning..o sen gjorde jag mat o så i svinhuset med mej..nu ska jag läsa en stund.

    SvaraRadera
  4. Ja jisses vad du flängde då denna dag....var det inte varmt?

    Jiddrans stort brunnslock att hålla till på!

    SvaraRadera