måndag 13 juni 2011

Oj sådan blåst!

Lönnen klarade sig ännu...

Igår rustade det till ett rejält åskväder, men det blev sedan ingenting. Åskan vill  man ju inte ha men regnet skulle nog ha behövts.

Stod på balkongen och iakttog lönnen. Den är ju helt iklyv, det är bara en kätting som håller ihop den. Nu är kättingen riktigt spänd så om den brister rämnar trädet.

Att fälla trädet är lite problematiskt för då far det på mitt jordgubbsland. Och nu blommar gubbarna som bäst och det börjar finnas små jordgubbskartar.

Idag är det skönt väder, bara +12 och mulet:) Kan bara konstatera att nån soldyrkare är jag inte! 



1 kommentar:

  1. hihi,,du är som jag då..ingen soldyrkare precis..tycker det räcker gott o väl till med högst 20 grader...nu har vi +16 o det blåser.. jag ha vari med Linnea, Lukas o Emil idag då deras mamma sovde..imorgon skall jag igen o då ha jag lovat att vi ska åka o bada...få se då..Kanske bra att trädet kom sej bort så det inte hände nån olycka.

    SvaraRadera