lördag 18 juni 2011

Piki lite stickat...

....på en baby jumper! Den skall få en rad med kattor på framsidan. Då får jag äntligen in ett bidrag till Månadens skapelse. Tänk att man skall blanda sig överallt, och sedan inte delta ordentligt! Sommaren är lite omöjlig årstid, tur att den snart är förbi:)


Babyn som skall få jumpern är hon som kom med storken! Började förståndigt nog sticka den rejält stor för med den här farten hinner flickan börja skolan innan jag är färdig:)

Garnet är Novitas Alabama 100% bomull. Mönstret eget. Lite maskantal och mått   från en beskrivning.

3 kommentarer:

  1. *skrattar*
    Har en tröja som jag inte har fått ihopsydd. Den skulle systerdottern få för några år sen..... Men nu har hon vuxit ur den.. ;o)
    Så du är nog klok som stickar den lite större!

    SvaraRadera
  2. Hujaaa...jag är också med där på Månadens skapelse och har inte alls börjat på något, men har det liksom "i huvudet"....men det är ju några dagar kvar på juni månad ;-)

    spännande att se denna tröja sedan med kissemissar på....
    ha en skön helg

    SvaraRadera
  3. Så flitig du är, jag skulle också vilja sitta ner och bara virka, virka, virka... Men här borde städas och så sitter jag och jobbar på datorn och så har jag lovat ställa upp lite här och där och.... ja, kontentan av det hela blir att fritidsintressena igen lider :)

    SvaraRadera