tisdag 4 oktober 2011

Behändig manick!

En sådan fick jag nyligen av dootern! Hade inte en blekblå aning om vad den skulle användas till.

Försökte bara hålla god min när jag tackade för gåvan:) Hon var nog beredd på att det var lite för svårt för mig för hon förklarade meddetsamma vad det var!

Skulle ni ha vetat?
Två ihåliga träbitar med ett gummiband emellan...lite smått för styrketräning:)

Nu förstår jag inte hur jag har klarat mig såhär långt i livet utan denna manick:)


Nu ser ni vad den skall vara till!

När det nu sällan råkar vara bara ett handarbete i gången på korgbottnen kan det ske små misstag med stickor som rycks ut från arbetet. Fiffig grej!!!

Stickningen som är på gång är en Mysterie sock stickning som Sveriges stickförening har på gång. Det är så roligt att hänga med och se om man fattar nånting överhuvudtaget:)



7 kommentarer:

  1. Men jisses! en så smart manick!!! Egentillverkad? Köpt?

    SvaraRadera
  2. Det är dottern som köpte den av en gubbe på en marknad. Han hade lagat den själv.

    SvaraRadera
  3. Fiffig manick. :) De sockorna ska jag också börja på snart. När jag fått klart de jag håller på med.

    SvaraRadera
  4. Men vilken smart grej, blir mer och mer sugen att sticka de där sockorna nu när jag sett flera påbörjade men jag måste ju vila händerna ett tag till, Stickförbud enligt doktorn

    SvaraRadera
  5. men vilken manick!
    vem har hittat på det och snickrat till det?

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dotter du har som förstår dina behov som du inte själv har hunnit begripa! :)
    Jag fick faktiskt en sån där manick i våras och den är verkligen behändig.
    Vacker mysteriestickning, få se om jag hinner och orkar haka på. Hade för övrigt tänkt att rosa stickning kunde ha varit den här månadens tema för mina alster, men, men...

    SvaraRadera
  7. Vilken smart manick!!

    Sitter här och försöker hinna med att läsa ikapp inlägg som jag missat pga resan till fastalandet. Ska man läsa allt går det åt många timmar..... ;o))

    SvaraRadera