torsdag 20 oktober 2011

Inte alla kottar i granen...

...eller kanske tomtar på loftet. En möjlighet är att jag inte är vassaste kniven i lådan:)

Det finns många möjligheter att uttrycka saken. Nämnligen att jag inte kan ha alla bässar hemma...

Gjorde ju för en tid sedan stor utrensning i tygskåpen och fick gott om utrymme. Nu blev dottern erbjuden två säckar med tygbitar. Hur hon nu kom att tänka på sin tokiga mor kan man allt fråga sig:)

Jag tog förstås emot säckarna, så nu är alla hyllor proppade med tyg igen!

Men skall nog försöka använda en del direkt till lapptekniks gardiner. Har bykmaskinen full med tyg som bäst.

Salig röra!

5 kommentarer:

  1. Finfint med nytt ;-))

    nu ska du får lära dig ett uttryck på min dialekt....man säger så här

    att hon är lengräddad......dvs inte färdiggräddad i ugnen dvs har inte alla bestick i lådan ;-)

    uttrycket lengräddad låter litet snällt tycker jag i stället för att säga att någon är dum i huv'et eller hur

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra uttryck, lengräddad:)

    SvaraRadera
  3. Hahhaaa....
    Men nu ska du komma ihåg
    att om du inte hade röjt
    så skulle de inte alls rymmas i dina skåp.

    Man vet åtminstone vart man ska vända sej,
    om man behöver en god bok eller en tygbit!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt att du fick mera tyg. Hur sjutton skulle det ha sett ut i dina skåp om det hade varit tomrum?
    Hoppas att du lämnade lite tomt kvar så du får in alla garn vi sen ska köpa i november. Inte jag alltså, men du! Jag kan bära dina nystan. :)

    SvaraRadera