torsdag 22 december 2011

Vad jag behöver...

...är en bloggassistent! Det har jag inte vetat förrän jag såg på svenska miljonärsfruar igår kväll. (efter att ha visat min brist på allmänbildning när jag inte visste vem Maria Montazami är, har jag sett några underhållande avsnitt)

En av fruarna anställde en assistent. Det kan vara att hennes blogg har lite fler besökare än min ,5-15 000/dag, men det har ju inte med saken att göra!

Min assistent skulle göra lite smått hushållsarbete medan jag läser bloggar...för det har jag inte riktigt hunnit med den senaste tiden. Och så skulle han/hon valla på kalvningar  som väntas många just dom här dagarna.

Igår kväll blev abstinensbesvären för svåra. Jag har ju ingen stickning på gång. Så jag började sticka en sjal. "Raka rör" Tant Koftas mönster.


Tyckte att en ganska enkel modell passar bra när garnet är så mångfärgat.

Provstickade garnet tidigare med svart garn och tänkte mig en tröja av nåt slag, men det kändes inte riktigt lockande. Skall efter julen börja på en Tant Koftas uppifrån ner tröja istället.

Eftersom min assistent inte ännu har börjat måste jag väl ta itu med städningen nu...Blääää...

6 kommentarer:

  1. ja hördu en sån skulle man ha som städar o donar på.. haha jag har ingen heller...Men nu ha jag hanlat lite julmat..så slipper vi det på lördag el imorn...men nu ska jag städa lite här nere..kram från mej.jaaa.. sjalen va skitfin o färgen är bara såååå..OOOOO

    SvaraRadera
  2. Det kommer att lysa mer än vanligt om dig när du bär den!

    jag vill också HA en bloggassistent!

    Passar på att önska dig en fröjdefull och skön jul trots att du inte har en assistent. ;-))

    SvaraRadera
  3. Du sa de,en assistent sku vara bra att ha. Hon hade nog flera stycken,för olika ändamål. Sku man ens ha en.

    SvaraRadera
  4. Jäkligt bra ide!

    Och tur att du har kommit ikapp allmänbildningen,
    man BÖR veta vem dom är ;)

    SvaraRadera
  5. Vilka bra ideer du kommer med!
    Och så fint garn du stickar i, ljuvliga färger!
    Julkram till dig! //BiZen

    SvaraRadera
  6. Assistent, jag tack, till både bloggning och städning! God jul!

    SvaraRadera