tisdag 10 januari 2012

100 % Finne!

Det är jag , det!

Det finns ett talesätt "Suomalainen ei usko ennen kuin näkee"
På svenska " Finnen tror inte förrän han ser"

Jag visste ju att det är fullt med snö i buskarna och gubben sade också att det börjar vara slut med röjandet när det kom så pass mycket snö.

Men jag for ändå och prova hur det går:)

Nå nog körde jag en tank...fick snö i nacken och visiret blev så rappat med snö att jag inte såg nånting. Fick skaka av snön emellanåt...och rejält våt blev jag nog!


Liite råddigt och snöigt!

Men nu vet jag av egen erfarenhet att det inte går så bra:) Inte kan man ju tro på allt vad man hör!

4 kommentarer:

  1. hahahaha!!!
    du är bäst :)
    nog märks det att jag har lite finne (Ålänning) i mig för jag måst nog prova själv oxå ;)
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Skönast att hålla sej borta från skogen när träden tyngs av snön. Vet du - jag bor i Finnskogen. Det var hit finnarna kom på 1600-1700-talet för att röja upp sina små torp i skogen. Jag bor i ett finntorp från 1700-talet. Huset var rökstuga på den tiden.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Just så, så du tog sen då sågen iallafall...

    Den är ganska så imponerande lång din lästa bäcker 2011 lista....

    SvaraRadera