lördag 28 januari 2012

Gnistrande fint...

...vinterväder! Helt vindstilla och kallt, och inget snöfall!


Idag skall jag ta itu med mina målningsprojekt. Har beställt byggarpojken att skruva fast hjulen till skåpet.

Märkte att mina skruvmejslar inte är gjorda för sådant.

Skall för en gångs skull göra det GRUNDligt. Ämnar GRUNDmåla allt för försäljaren sade att annars måste jag slipa. Det är ju lackade ytor som skall målas. Mitt vanliga sätt att göra är ju att ta första bästa burk jag hittar och
börja klotta på ( med varierande resultat)

Är lite orolig hur det skall bli när det nu är första gången jag är GRUNDlig:)

Då när jag målade om gästrummet och använde diskborstar och Legoplattor för att få mönster på väggen fick jag lite konstiga blickar av byggarpojken. Tänk att dom inte blev lärda sånt på byggarlinjen i yrkesskolan! Kanske jag borde tipsa dom....

1 kommentar:

  1. Aj,du tänker vara så där otroligt grundlig. Är lite orolig när du int är van me sånt. Men de går nog säkert bra.

    SvaraRadera