torsdag 12 januari 2012

Regnbågströja!

Har börjat med en Tant Koftas uppifrån ner tröja. Köpte redan för en tid sedan mönsterhäftet, men nu först kom jag igång.

Tyckte nog hela tiden att halshålet blev lite för stort. Men jag ville inte repa upp.

Nåja, nu när jag har kommit ett stycke på väg märkte jag att det är på tok för stort! Men nu virkade jag lite runt omkring och jag tror att det nog blir riktigt bra. Det blir nu en Tilda-version av koftan:)



Kommer att sticka olika varianter av kombinationen räta-aviga maskor långsmed hela tröjan. Roligare att sticka om man har lite variation.

Garnet är estniskt, Aade Löngs 100% ylle. Känns lite strävt men det lär ska bli bättre i tvätten.

6 kommentarer:

  1. Jag säger bara ohhhh en sån vill jag oxå sticka.. men jag har inget mönster på en sån kofta.. blev mönstret runt 10 euro.?..Va härligt garn du har liknar lite zauballs..

    SvaraRadera
  2. Mönstret blev ca. 8 euro. Minns inte exakta summan.

    SvaraRadera
  3. Om du tar lite hårbalsam i sista sköljvattnet så ska du se att den kommer bli mjuk och skön. Jag har väl bortåt en 10 kilos erfarenhet av just det garnet.... Och i Mars draar jag till Tallin o fyller på. :)
    Lycka till med koftan, den blir jättefin! Jag gjorde en efter Tant koftas mönster också, grå och regnbågsrandig.... http://parlmudden.blogspot.com/2010/03/jag-har-ju-lovat-laaannnngggeee-att-ni.html
    Ha det gott!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Åååå så fin den kommer att bli! Härlig färg!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset med hårbalsam! Hoppas att jag minns det sen om nåt år när tröjan blir färdig:)

    SvaraRadera
  6. Läcker färg på garnet. Koftan kommer bli jättefin!

    SvaraRadera