fredag 3 februari 2012

Bondmorans bak:)

Lite smått har blivit bakat idag!

Italienska maletkötts muffinsar och Kardemumma muffinsar. Och så en lite misslyckad apelsinkaka...som nästan är uppäten redan:)

Recepten till muffinsarna är från Kinuskikissat, tillförst kardemumma muffinsarna och så dom med maletkött.

Behändigt att ha i frysen färdigt tills syjuntan kommer:)

Kardemumma...


Maletkött...dom är utan pärlsocker:)
Och nu skall jag börja elda bastun! Ha ett skönt veckoslut alla där ute i bloggvärlden!!

4 kommentarer:

  1. Måst ta tillvara recepten. Bra att ha om andan faller på. Tackar.

    SvaraRadera
  2. Malettköttmuffins, vilken bra idé, dom vill jag prova laga någongång! Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  3. Det var ett tag sedan jag bastade - kanske ska jag ta och göra det idag efter promenaden. Men jag har inga goda muffins till kaffet efteråt ;-))

    Så mycket snyggt du gjort medans jag varit borta!

    SvaraRadera
  4. Oj så goda muffinsen ser ut!
    Synd att man inte kan finska så man kan låna receptet!!!!!!!
    Ha en trevlig helg!
    mvh/Ingrid

    SvaraRadera