onsdag 29 februari 2012

Soffan färdig...

..utom kuddarna som skall kläs om ännu!

Det mönstrade tyget är äkta retro från 70-talet. Hade en bit från förut och fick för länge sedan den andra biten av en väninna. Har många gånger försökt hitta på användning för tygerna, tur att jag inte gjort det.

Det mörkblåa är ihoplappat av många olika tyger, men dom var så nära samma färg så det stör inte.

Nu är det bara att ta itu med kuddarna!



Förändringen är ej stor, dock märkbar:)

I förra inlägget kan man se hur den såg ut före Extrem Makeover!

Det tycks nog vara så att det alltid smyger  in sig starka färger när jag gör nånting...men en rejäl färgklick piggar ju opp!


8 kommentarer:

  1. Det var snabbt, och bra blev det också. Jättesnyggt!!

    SvaraRadera
  2. Tack!Jag är nog lite stolt över den:)

    SvaraRadera
  3. men va fasen, du har säkert vart möbeltapetserare el va de nu heter i ditt förra liv.. det blev ju såååå snyggt..!!

    SvaraRadera
  4. Men så "urhäftigt" och jättesnyggt! Soffan är ju en helt annan nu - full av beundran!

    SvaraRadera
  5. Nå, nån möbeltapetserare har jag med säkerhet inte varit:) Jag tror att en äkta sådan skulle ha skrattat ihjäl sig om dom sett hur jag gjorde...men det är ju slutresultatet som räknas!

    SvaraRadera
  6. Alltså...
    det går några dagar som man inte hinner öppna datorn hemma.. och på den tiden har du gjort världen färdig.
    Voi suck!!
    Jag skulle veta vad du äter till morgomnål... ;)

    SvaraRadera