lördag 31 mars 2012

Rumsrent klotter:)

I bloggen Anette L syr och skapar såg jag fina teckningar. Metoden heter Zentangels. Man fyller pappret med alla slags krumelurer.
 Nå, sånt har jag alltid hållit på med (det är bara att öppna vilken gammal skolbok som helst så ser man klottret)

Nu fick jag ju ny iver att börja klotta på...Googlade lite och såg dom mest fantastiska bilder! Man kan också färglägga bilderna, och det blir ju fint!




Det höjde avsevärt statusen på mitt klotter med ett så fint namn:)

Boken jag ritar i är handgjord av dootern, nu fick jag bra användning för den!

1 kommentar:

  1. Nu kommer jag också ihåg hur visa skolböcker såg ut.
    Jag minns speciellt religionsboken.. den hade breda tomma vita fält som fylldes av undertecknad med... vad hette de nu...zentangels.
    Jag lyssna nog väldigt noga.. men ingen präst blev det av mej, kanske för att anteckningarna inte var läsliga....

    Det passar ju perfekt i din bok med sådana bilder.Kom ihåg att skriva datum också på dina alster.

    SvaraRadera