torsdag 19 april 2012

Bondmoorans memoarer!

Håll i er för nu blir det spännande läsning!

Dagen börjar med morgonmjölkning. Efter det kaffe och smörgås, idag limpa med ost och skinka och äppelmos. Ibland om jag är riktigt på hugget vankas det stekta eller kokta ägg.

Ring och beställ seminör.

Ut och rada ved.

In och koka mat.

Idag blir det lite extra händelserikt för jag skall till butiken och banken.

Idag seminörbesök efter.kl. 13.00

Slöa en stund.

Kvällsmjölkning.

Somna framför TV:n med tidning eller handarbete  i handen.

Vakna upp så mycket att jag flyttar mig till sängen....snurrar omkring och kan inte somna...somnar till sist.

Morgonmjölkning...osv..osv..
Ibland veterinär istället för seminör.

Jag tror att mina memoarer har alla möjligheter att bli en storsäljare:)Måste bara få tag i ett förlag som åtar sig uppgiften!





För pengarna jag får när jag sålt nån miljon böcker skaffar vi jordvärme och eftersom jag blir så rik skickar vi kuddorna på en sista biltur:)

8 kommentarer:

  1. Tänk om man sku ha ett så innehållsrikt liv. Ett varningens ord,tänk på att använda benen när du lyfter veden.(Erfarenhetens röst talar).

    SvaraRadera
  2. Aj, jag brukar använda armarna:)

    SvaraRadera
  3. Hej på dej! Hittade hit via Finlandssvenska inredningsbloggar, och tänkte jag skulle lämna en hälsning! :) Verkar som om vi skulle dela intresset för handarbete!:)

    HA en fin helg!

    Linda

    SvaraRadera
  4. Jag skall iallfall köpa en bok!
    För de goda ändamålet :)

    Jösses va ni varit duktiga.

    SvaraRadera
  5. Hihi, nu fick jag dagens första fniss när jag läste =)

    SvaraRadera
  6. Den boken måst jag köpa. Men, men... om ni skaffar jordvärme o säljer kuddorna då ändras ju dina dagar o memoarerna är fel?! Alltså måst du skriva en ny bok o få mera pengar

    SvaraRadera
  7. Jo ,såklart blir det flera böcker:)Efterfrågan kommer att vara så stor!

    SvaraRadera
  8. Livet på landet...ja visst är det ett monotont liv men ack så underbart. Naturen inpå knutarna, minimal trafik, fågelsång och blommor m.m. Och pysslandet med veden bryter av det dagliga mönstret. Så är det här idag.
    Ha en härlig helg.
    Kram Eva

    SvaraRadera