lördag 7 april 2012

Vet ni vad dom har gjort!!!!

Handarbets tidningarna har ändrat storleks numreringarna totalt sedan jag senast sydde nånting!

Man blir nog upprörd med mindre!

Förr...för kanske 15 år sedan visste man precis att det passar bara man väljer nummer det och det...nu var det mååånga nummer större som behövdes.

Min dag blev nog förstörd! Skall kontakta dom efter påsken!

Nåja, skall ändå försöka sy en enkel livkjol. Har många gånger provat såna men ingenting passar. Hatar att prova kläder och det kan min väninna intyga. Hon har varit med ibland när jag har varit tvungen att skaffa nåt nytt. Då har hon stängt in mig i "provkoppi" tills jag snällt har provat alla tänkbara plagg.

Gratis tyg...20 år gammalt åtminstone. 

Nu gäller det att våga sätta saxen på tyget....

2 kommentarer:

  1. bra att veta, har i planerna en halvkjol...;)

    Tyget ser bekant ut... det som vi sydde till byxor åt pojkarna när dom var små??

    SvaraRadera
  2. Njaa..det är flanell. Måst nog ha varit nåt annat tyg de handlar om..men gammalt är det!

    SvaraRadera