lördag 9 juni 2012

Invigning som orsak...

...för att inte skurra fram och tillbaks på åkern! Det hade jag idag!

Det var högtidlig invigning av Sockengården i vår kommun (jag låtsas inte om att vi är Stor Stan Lovisa)

Mycket fiffigt att inte ha kameran med, och att glömma att man kan fota med telefonen.

 Men se framför er ett vackert renoverat hus med anor från 1700-talet. Huset har haft många funktioner långsmed åren bl.a. som prästgård, bank och skola. En tid var halva huset hyresbostad och andra halvan har vävkursen huserat i, och huserar fortfarande.

Inför kommunfusionen köpte Hembygdsförenigen huset och har sedan dess fixat och donat nånting helt otroligt!

Fulla poäng för en fint gjord renovering!!!!

Jag uppvaktade från vår Marthaförening med en balja med  malva. Och så hade jag diktat lite...snart ger jag nog ut en diktsamling:)

Fast egentligen borde jag ha varit på bloggträff i Borgå, för dit hade jag anmält mig. Det finns nog för lite lördagar i veckan!!!

Eller så borde jag ha varit på åkern,för ensilage skörden är i full gång. Men yngsta sonen for istället för mig. Han drar nog en lättnadens suck när semestern tar slut...så som han har slavat hela veckan. Snart vågar han inte alls komma hem när vi hittar på arbeten åt honom hela tiden:)

Men därför har man väl skaffat ungarna....

2 kommentarer:

  1. Bloggträffen var riktigt lyckad. Och självklart ska de små vi närt vid vår barm utnyttjas till max! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dej, mera lördagar!!!

    Det var roligt med bloggträff,
    och nästa gång, då när du också kommer med,
    så kan du ju nog få läsa en dikt för oss.

    SvaraRadera