onsdag 20 juni 2012

Trevlig Midsommar!

Är lite tidigt ute med den hälsningen...men så blir det inte bortglömt:)

Skall göra ett vetenskapligt experiment!

Jag skall inte alls städa till midsommaren!

Vanligtvis brukar det fejas både högt och lågt men nu skall jag se vad som händer om man låter bli att feja:)
Känner inte för att städa nu...  jag hade just veterinär till en ko. Den har sjukt ben och kan knappt gå. Om inte medicineringen hjälper blir det att skjuta den efter helgen.

Så nu skall jag bara sitta och suras i mitt ostädade hem!!!!



8 kommentarer:

  1. Kära nån! Att låta bli att städa är helt rätt tycker jag. Men att sura, nej, nej. Det är inte din stil. Lessen för den sjuka kon.
    Tack för midsommarhälsningen. Hoppas att du också, trots allt, får en riktigt fin midsommar. Själv håller jag på att bli så gammal att jag helst skulle sitta hemma i lugn och ro och virka, sticka och lösa lite korsord! :) Har hört mig själv tacka nej till inbjudningar att fira helgen med stugliv. Känns inte som om jag skulle orka packa sänglinne, diverse klädpersedlar, mat och dricka. Nä, låter alldeles för jobbigt för latmasken Inge! :)

    SvaraRadera
  2. Eländit me kuddon. Hoppas att medicinen hjälper. Trevlig midsommar till dig och bisin också. Du kan ju ta in lite mejor och spruta lite väldoft från nån flaska så märker ingen att de är ostädat.

    SvaraRadera
  3. Hoppas kon klarar sig, alltid tråkigt när djur blir sjuka.
    Strunta i städningen du, det blir midsommar i alla fall. Vad är det man säger .... " Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete." Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  4. Jag har lagt ned nästan all extrastädning utom lite på jul. Det är lite skönt och lite tråkigt, men det fuknar. Man får hålla hyfsad vardagsstandard och så ta ett och annat då och då... :-)
    Hoppas kon reder sig!
    Trevlig midsommar önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Va bra då är jag inte ensam om att inte städa.. för jag hinner inte o sen har jag ingen lust heller.. är hellre ute blandf mina blommor..o fejar på.. annars är det skitmycket jobb med kossorna nu,, har 16 st småkalvar som skall ha "mjölk" i ett ämbar..o sen biffkorna som kalvar..igår kväll så kalva en o vi fick dra ut kalven en STOR kvigkalv.>Men sen gick det sämre kvällen före..då va det en liten ko som skulle kalva o det va STOPP där kom inget ut..så fick skjuta den kon.. jaja..så kan det gå.. njut av midsommar nu o inte behöver du städa.. jag tänker att mitt "skräp" finns nog kvar till efter midsommar..Ha de bra!

    SvaraRadera
  6. Här är det inte heller städat till midsommar:-)Försöker hålla efter så det ser hyfsat ut hela tiden. Jag jobbar hela helgen så nåt speciellt firande blir det inte. Ha det bra i helgen o njutB-) Kram! //BiZen

    SvaraRadera
  7. Här är det inte heller städat till midsommar:-)Försöker hålla efter så det ser hyfsat ut hela tiden. Jag jobbar hela helgen så nåt speciellt firande blir det inte. Ha det bra i helgen o njutB-) Kram! //BiZen

    SvaraRadera
  8. Hur gick ditt experiment... blev det midsommar?
    Jag fusk städa och tvätta en matta i tvättmaskin, och med det blev det johanni hos oss!

    SvaraRadera