måndag 2 juli 2012

Nu är jag igång igen:)

Endera får jag ingenting gjort eller så skall allt göras på en gång.

Jag lider nog av nån intressant bokstavskombination. Lika så bra att man inte har blivit testad för sånt... det kan ju vara att enbart vadderat rum eller lobotomi hjälper!

T.ex så har jag tvättat alla mattorna och storstädat källaren. Dom andra våningarna är på gång, skall slutföras bara mattorna har torkat(om nån har förargat sig på dom eviga regnskurarna...det är jag som sköljer mattor)

I något skede har mina årstider förskjutits framåt...i fjol städade jag också efter midsommaren.

Nå, i förrgår sade gubben att det skulle vara bra om jag putsar bort lite buskar och kvistar, dom skymmer sikten när man skall ut på vägen. Vi bor så tokigt att vägen korsar vår gårdsplan.

Nu har jag redan fyllt två traktor släp med "krakar" och det blir nog ett tredje ännu.

Hittade en gammal hop med brunnen gödning som var intäckt med plast. Rev bort plasten och bad gubben att jämna till hopen.

Nu blir det bara vidlyftigare hela tiden med mitt putsande och gödningshopen skall ju förstås utnyttjas som blombänk.

Ser redan för mig hur rosor och fingerborsblommer mm. fyller hela branten:)

Men först blir det aktivt nässelutrotande.

Förstås fotade jag inte före jag började putsa...skulle ju bara ta bort några kvistar:)

Nog ser ni ju hur fint det blir!

Nr 2

Lönnpark
Gjorde ett fornfynd...en gammal kratta.



Intressant fingerborgsblomma!


4 kommentarer:

  1. man kan göra många fynd i gammal trädgård ... så var det när vi började "städa" vår när vi var nyinflyttade :)

    SvaraRadera
  2. Som vanligt blir jag utmattad av att läsa om allt du hinner med (och orkar!!) :o)) Vad du än har så skulle jag vilja ha en bråkdel av det.. För här skulle det behöva fås både det ena och det andra gjort......

    Apropå nässlor, hörde igår att om man klipper ner dom i mindre bitar och lägger klippet i komposten så ska det påskynda "jordbildningen".....

    SvaraRadera
  3. Så roligt, Tina, att höra livstecken av dig! Det är lite missvisande när jag ju inte skriver i bloggen om alla såna dagar som ingenting händer...och dom är ganska många:)

    SvaraRadera
  4. Gu´ vad flitig du är !!! det blev jättefint !
    Kram Eva

    SvaraRadera