lördag 28 juli 2012

Saknas bildbevis...

..men jag har nog hållit på med alltmöjligt.
T.ex igår bakade jag en hel massa bullor med smöröga till Byfesten som hölls vid Beachen på kvällen. En hellyckad tillställning och många "byyssare" ställde upp.

Ämnade fylla en gammal rostig mjölkkanna med blommor för att pryda festplatsen. Skulle bara gå ut och ta fram kannan men den fanns ingenstans....slängde ut allt från lekstugan, som jag nuförtiden använder som trädgårdsskjul. Ingen kanna...men ett digert arbete att städa lekstugan för i den fanns allt från tomma planteringskrukor till trasiga ämbar och mängder med stenar och kvistar.

Man kan fråga sig varför det skall förvaras stenar i lekstugan....nåja, dom kan säkert behövas.

Nu överväger jag om jag skall polisanmäla mjölkkanna stölden....ifjol stod den bredvid trappan hela sommaren och nu är den spårlöst försvunnen. Gubben påstår att jag har förlagt den.....va....sådan ordning som jag har är sånt helt otänkbart.

Undrar nog vad poliserna skulle säga....men det var min finaste rostigaste kanna. Dom andra är inte rostiga alls!

Så har jag också börjat städa i bodan. Dit har alla överblivna möbler och attiraljer blivit förda långsmed åren. Efter husrenoveringen ,på 1900-talets slutraka, inredde jag bodan till museum.  Nu har man knappt kommit in där mera. Har redan sluppit av med en loftsäng(den fortsätter att cirkulera i släkten) en stol(loppisfynd )en stol till och ett liten skrivbord har nästan farit vidare. En säng till är på väg bort. Ja, och en gungstol for iväg till dooterns hem.

Först bara sakerna minskat går det att börja städa på allvar.

Men nu skall det igen rykas ihop med AIV-skörden inkommande vecka. Alltså...att arbetet kan störa ibland!!!!

4 kommentarer:

  1. Det är inne med rostiga saker, så... dessutom är ju metalltjuvar i farten, kanske de trodde att det var frågan om kamofluerad koppar? :)
    Har svårt att tro att nu du skulle ha tappat bort ett så stort föremål! :)

    SvaraRadera
  2. Den finns någonstans helt synligt, du har gått förbi den hela vintern och nu är kanna-blind och ser bara förbi i ditt hysteriska sökande.
    häls. den synska Zaida

    Fanns det inte förr en sådan i Allers, -fråga Zaida spalt...

    SvaraRadera
  3. Tack Zaida! Vill få en mera precis beskrivning var kanna står !!! Släpade hem en rostig kanna från grannen...ifall att jag inte hittar den egna. Vem kan nu klara sig utan...

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt liv du/ni lever!!!
    Kul när det händer grejer, för det gör det ju hos dig vill jag lova ;)
    Känner igen mig i endel...som fulla förråd med möbler!
    En gång när vi köpte en fjällstuga gick jag bara ut och packade möbler jag inte nämnts kasta och vips var den upp möblerad :)
    Simma lugnt, det lät skönt med vätske paus på bryggan!
    Trevlig vecka,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera