torsdag 9 augusti 2012

9 timmar....

...borta! Wow!

Då hann ju elen också vara borta, men avbytaren hann mjölka. Hon ringde nog en gång för att kolla hur hon skall göra med diskautomaten.Och sjuka kossan är på bättringsvägen redan!

Sedan ringde en granne, för det sprakade och fräste i en transformator på åkern. Kvällens värdinna kollade med elbolaget, dom var redan på väg för att åtgärda felet.

Vi är nog oumbärliga, så verkar det åtminstone:)

Men riktigt trevligt hade vi. Lite bastu och dopp i havet. Mat och dryck. Vad mera behövs det...och prata...prata...prata.


Solen visade sig en liten stund.


Aftonrodnaden skulle jag fota...väntade att den skulle bli ännu lite finare...med den på följd att jag inte fotade alls:)

3 kommentarer:

  1. Inser när jag läser ditt inlägg att det nog är svårt att förstå hur uppbunden man måtte bli med djur. Skönt att ni fick de där nio timmarna i alla fall, även om det var med avbrott! Ljuvliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Om ni skulle vara borta på en två veckors resa
    så skulle hela kommun vara utan ström
    kuddorna skulle fly till Åland...
    Vedkapen tillbaka till Italien....;)

    Men bra med åtminstone lite avkoppling, och vid en så fin strand var det inte fy skam att fira semestertimmarna.

    SvaraRadera
  3. Jag kan tycka ibland att jag känner mig bunden av mina två hundar men det är ju inget i jämförelse vad ni är! Lite svårt att fatta hur bundna ni är egentligen, men jag förmodar att ni inte tänker så, det är ju ert sätt att leva. Skönt är det väl iallafall att få lämna och vara fria om än bara för 9 timmar.

    SvaraRadera