söndag 12 augusti 2012

Skattkammaren!

Ett länge planerat projekt slutfört!

Allt började mad att jag nämnde åt syster H att vi har deras loftsäng i bodan. Hon sade att jag får göra vad jag vill med den, dom skall inte ha den tillbaks.

Då hittade jag på att sätta på FB till salu allt som är överlopps. Sängen hölls kvar i släkten när Syster A:s dooter såg den. Hon slipade och lackade den så att den blev som ny. Roligt när saker cirkulerar och blir till nytta!

Och en gungstol tog egna dootern hand om, den har varit min farmors.

Sedan fick jag diverse andra grejor i cirkulation också. Det nappade på FB.

Äntligen blev det så mycket utrymme att jag kunde börja städa!

Höll på hela gårdagen. Dammigt var det så jag snöt svart ännu på kvällen:) Tur att jag redan har haft sorkfeber....

Alla gamla böcker tog jag in. Hittade intressanta saker,bl.a en svensk-engelsk bibel. Hur har den anknytning till vårt ställe?

Nu har jag översikt vad det finns...och skulle villa ta in ännu mera!



Lappad och lagad skyffel...säkert evigt gammal.

Grimman fick jag  av en granne

3 kommentarer:

  1. Den här syster A:s dooter är så överlycklig över sängen och har en ännu lyckligare son som får sova i den! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken skattkammare...

    SvaraRadera