söndag 23 september 2012

Katastrof....

...jämmer och elände...jordens undergång. Börjar snart bygga en ark liksom Noa.

Om det inte snart slutar regna barkar det rejält åt skogen.

 Eller så sjunker vi ner i lera allihopa!

Liksom jag höll på att göra när jag mockade bort skit från kalvarnas matplats. Fick stå och vicka på foten så att jag fick stöveln med när jag skulle förflytta mig. Men nu har dom torr liggplats under tak, så att dom inte behöver frysa.

Men på allvar, det går på tok snart! Vi har ingenting tröskat ännu, vi odlar ju bara havre åt kuddorna och den har inte varit färdig ännu. Dom som tröskar åt oss har åtminstone 60 ha otröskat.

Och så skall all urin och gödsel köras ut på åkrarna...det blir nog trångt i Kina, för dit hamnar man snart i den här blötan!

Men nog är det ju trevligt att fönstren är rena när jorden går under, sånt är ju sååå viktigt:)


4 kommentarer:

  1. Visst kommer dom att undra när det "regnar" koskit i Kina... hoppas dom har otvättade fönster...

    Små är våra problem när man jämför med riktiga bekymmer.

    SvaraRadera
  2. Här är samma problem med tröskandet! Det envisas med att regna var å varannan timme.... Ingen skillnad vad väderleksrapporterna säger! Dyrt är det oxå att torka säden man händelsevis får tröskad! Å ve å fasa, jag har inte ens tvättat fönstren! Brukar vänta till flugorna dött annars skiter de bara ner dem igen! Sen är jag oxå bra på att ställa diagnoser ;-)

    SvaraRadera
  3. ja man får så "läidon" av allt regnas..Nu idag har det blåst här..men ingen sol..o det är ju så vått för igår regna det oxå..så nu hoppas vi det skall hålla opp nästa vecka..ser ut så åtminstone tills onsdag.. vi har 30 ha kvar att tröska.. och sen allt halm som måste in..blir ju till inget alls...får hoppas nu..att det ska lösa sej.för er oxå!!!!

    SvaraRadera
  4. Som tur har vår ena granne fått tröskat här fast i oss för annars skulle det vara under åvattne som igen flödar här. Va tvunge att köra igenom två insjöar för att komma över bron och till dagis & jobbet idag, väntade bara när fötterna sku bli våta :)

    SvaraRadera