lördag 8 december 2012

Butterfly hat....

to an äldre dam!

Som ni märker börjar jag blanda med språken....så blir det när man stickar in inglisch!

Enligt obekräftade källor lär det vara julen snart! Så nu har jag börjat laga julklappar:)

Mönstret finns gratis i Ravelry...på engelska.  Men jag knäckte koden! Så här stod det bl.a ...k5,yif,s3,yib..repeat to end.

Lätt som en plätt:)

Nu skall det bli en mössa till, som svärmor skall få. Har blivit allergisk mot att ge onyttiga julklappar. Men mössor kan man ju ha flera av!

Min trogna modell..som alltid ställer upp:)

1 kommentar:

  1. Beundrandsvärt att du klarar dom engelska beskrivningarna. Jag har inte tålamod.... Och då är nästan en tredjedel av min utbildning på engelska så helt borta är jag inte när det gäller det språket.

    Måste alltså skaffa mej ett bättre tålamod ;o))

    Nu ska jag ut och skotta! Tycker att det kan sluta snöa för ett tag framöver.... Annars kan jag inte klaga på vädret idag -9 och strålande solsken *myser*

    SvaraRadera