torsdag 6 december 2012

En hel låååång dag....

...har det varit problem med internet!

Nu äntligen kom jag in! Beroende!!??? Vem då?

Nåmen, när det ju finns så viktigt att visa och berätta!

Och så har det ju hunnit vara både snöstorm och svinkallt. Och tre julfester och en släktträff.

Jag har haft en otrolig tur och fått fina namnlösa julklappar och gåvor av släkten. Tyvärr fick släkten bara köttsoppa i år. Men syster A hade bakat goda kolarutor, och hennes dooter goda limpor.Så det blev inte så illa!

Och idag firar vi i Finland vår självständighetsdag. Alla är lediga ...utom vår avbytare, som började hos oss i går kväll.

Jag tror att det är första gången som vi är lediga på självständighetsdagen.

Väntar med spänning på Balen...dom glömde igen att bjuda in mig:(

Vår nya president har bal-premiär. Det blir roligt att sitta i sina gamla lumpor och kritisera damernas klänningar. Om dom nån gång skulle fatta att bjuda in mig...då skulle ni få se en FIN klänning:)

Julros och tomte av syrrorna

Snöflingor av systerdooter

Fina eller hur!

Hoppas att jag lyckas hålla den vid liv!

Syster A har stickat. Han behöver nog ett namn....

Symötes och Marthajulklappar

Den här fick jag tidigare av syster H. Gjutjärn och helt bedårande:)
Det har den senaste tiden varit glädjande många som hälsat på i min blogg....ibland undrar man om det faktiskt kan stämma!
 Men jag bestämde mig för att det nog stämmer:)

Tänk om alla som tittar in skulle skriva en kommentar!!! Det skulle räcka med ett "Hej på dig!"

Då skulle jag hitta er...den som har blogg åtminstone!

Nu skall jag igen bänka mig framför TV:n och sticka. Och vänta på Balen!!!!

4 kommentarer:

  1. Den bevingade grisen är då bara för söt! Och ja, jag tänker likadant ibland... om bara alla kunde skriva en liten hälsning så man kan se vilka det är som besöker ens blogg egentligen! :D

    SvaraRadera
  2. hej hej!! har ingen blogg men hej iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Tack....det tycks hjälpa att be om kommentarer:) Hej på er!

    SvaraRadera
  4. Min inbjudan till balen kom oxå bort =( Å jag som har finfin klänning å allt! Vi har ledigt på julafton i år =) Det är nästan bättre än att ha idag ;-)

    SvaraRadera