söndag 30 december 2012

Nu räcker det!!!!

Jag ämnar aldrig prova kläder i butiken mera!!!

Jag har länge varit på jakt efter en ny vinterrock...en såndär "butiks-skuttan jacko" eller "ut på länk rock". Och idag bestämde jag mig för att köpa en från Robin Hood. Haahhaa...där fick jag mig....

Det finns ju bara formsydda modeller...eller tantkappor i tråkiga färger.

 Som det nu råkar sig att Bondmooran har blivit bortglömd när midjan skulle bli till. Allt stramar om magen eller så kan jag inte röra på armarna när ärmarna är så spända! Helt klart att det är fel på rockarna. Jag är ju perfekt:)

Nåja, i ladugården kom jag att tänka på mitt gamla tyglager från den tiden då jag sydde ALLT! Bevars att man kan slappa till med åren.Jag sydde t.om ungarnas vinteroveraller.Och kalsonger och jumprar och jeans mm.

 Att få till en enkel vinterrock kommer nog att ge gråa hår. Men jag har ju ingenting att förlora om jag försöker. Och förresten är det ju snyggt med grått hår:)

Nu har jag grävt fram alla passande vindtyger. Dom måste nog få ligga utbredda lite så att jag ser vad som passar att kombinera....jag vill ju inte se ut som om jag har rymt från en cirkus heller:)




8 kommentarer:

  1. Material har du ju så de räcker till många rockar det är bara inspisen och idén som fattas.

    SvaraRadera
  2. Förr skulle vi inte ens ha gått till butiken...
    utan börjat genast med att sy!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vet inte vad det är, men det är likadant i butikerna här, alltså med passformen på kläderna. Och så har jag en garderob där kläderna krymper. Vet inte vad det beror på. Inte hjälpte det när vi köpte nya garderober i fjol.
    Förr sydde jag allt liksom du.
    Önskar dej lycka till med nya rocken.
    Gott nytt år.
    Kram Burgutta

    SvaraRadera
  4. Jag väntar med spänning på resultatet

    SvaraRadera
  5. Jag är också en sån. En som sydde ALLT förr. Nu syr jag bara ibland. Förra hösten blev det en lila yllekappa, i butikerna var det sååå tråkiga färger. Lycka till.

    SvaraRadera
  6. Så sant så sant! Det säger ju sig självt, att passformen på butiksplaggen blir sådäääär. Kul att läsa dina inlägg! Ser fram emot att få ta del av din nya kappa:-)
    Gott slut och gott nytt!

    SvaraRadera
  7. Lika dant här. Sydde allt förr och nu står symaskinen i garderoben mest hela tiden. Det ska bli spännande att följa, när din vinterrock blir till.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt (Sy) År! Jag syr oxå =) Ottobre har bra mönstertidningar! Bra passform oxå för oss som saknar det ena å det andra där det borde vara ;-) Lycka till!

    SvaraRadera