onsdag 26 december 2012

Och vi bara äter och äter!

Det är nästan så att man börjar må illa av allt det goda:)

Men bara vi kämpar på ännu nån dag så får vi ta de lugnare sedan!

Julmaten var god och julgubben blir bara smartare från år till år.

Vi hade bestämt att det inte skall vara mycket julklappar i år.

Fiffiga saker bytte ägare. Vi fick den tuffaste brandvarnaren som finns. En varnare designad av Paola Suhonen. Och en fiffig grej att skruva på limsa-flaskan. Behändigt att öppna flaskan med den också.

Tufft eller hur!



6 kommentarer:

  1. Sätt inte upp den där brandvarnaren i sovrummet, bara! :-)
    När vi bytte, tidigare i höst, retade jag mig på att man inte har standardiserade fästen för brandvarnare (grrrr!) men nu häpnar jag mer över att de nästan allihop är vita, tråkiga små pluttar! Någon tänkte tydligen till!
    Limsa..?

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Jag visste att någon/några skulle klia sej i huvudet när det gäller ordet "limsa"..... (LÄSK på högsvenska)

    Den där brandvarnaren var jag på jakt efter när Stockmann hade den som stamkundsprodukt. Omöjlig att få tag på då.
    Kul är den, och nu när du påminde mej om den så kanske jag tar upp jakten på nytt ;o)

    SvaraRadera
  3. Så bra att nån tolkar:) Jag har blivit lite mjuk i hjärnan av allt ätande...limsa = lemonad. Vi har ett lite annorlunda språk, vi finlandssvenskar:)

    SvaraRadera
  4. Förresten, så är brandvarnaren köpt i Citymarket(sa julgubben) men säkert finns den andra ställen också.

    SvaraRadera
  5. Det var en fräck varnare :)
    Nu måste du bara minnas att inte slå ihjäl den med "smällon"

    SvaraRadera
  6. Det var fiffiga presenter.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera