måndag 31 december 2012

På gång!

Tygerna tvinnar omkring i tvättmaskinen och mönsterarket ligger på syrums bordet.

Nu är det bara att börja rita upp mönstret och se om det är lagom stort. Hittade en enkel modell i en Suuri Käsityö tidning från 2001. Då var modet ännu anpassat för lagom stora människor:)

Tur att jag inte kan börja sy idag ännu...vi skall få goda vänner till oss ikväll. Och huvudsaken med allt firande nuförtiden är ju att äta gott, så jag måste börja förbereda maten. Enkelt blir det!

Satt och läste recept i Matklubben tills det snurrade i huvudet. Och kom till den slutsatsen att jag lagar nånting som jag kan åstadkomma utan recept!

GOTT NYTT ÅR åt er alla!

Vi ses igen i nästa år:)

4 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR!
    Ha en trevlig kväll,
    Kram,Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Åh, jag ser fram emot att få följa ditt syprojekt!
    Lycka till med välkänd mat, så satsar också vi här ikväll så blir ingen besviken eller onödigt trött!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att se vad du gör :) önskar dig ett Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera