tisdag 8 januari 2013

Annat handarbete!

Nu handlar det om ved!

Vi hade skogsentrepenör som gjorde en gallrings avverkning i vår skog. Och dom körde också ut virket. 

Men veden skall gubben köra ut. Det är bara det att "skatarna" alltså topparna är utspridda lite hit och dit!

Nu har jag fått den stora äran att plumsa omkring och dra skatarna i hopar, sådär passligt bredvid nåt körstråk. 

Jag skall inte beklaga mig, för det är sån motion som jag gillar! Man gör nytta tillika som fläsket brinner:)

Och jag bekymrar mig alltid om ved. Har vi tillräckligt eller inte. Så nu hålls jag tyst en tid med mitt ved-gnällande.

Små hopar här och där!


Min gamla trotjänare 602:an. Det är så långt inne i skogen så jag färdas med den!
Och det har ändå varit så lugnt på skogsfronten för mig den senaste tiden. Det blev för mycket snö att det inte är lönt att försöka såga.

3 kommentarer:

  1. Å vad det låter härligt! Att jobba i skogen!
    Du vet väl att det är jättemodernt? Det finns folk som betalar för att delta i träningsformen "Skogsfys". På riktigt!!
    Visst är det inte klokt! Haha

    SvaraRadera
  2. Tänka sig att jag helt plötsligt är trendig:)Inte illa alls!

    SvaraRadera
  3. Det är jätte bra men egen ved. Fast man måste jobba för den, men som sagt nytta och nöje.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera