torsdag 10 januari 2013

Att sticka en mössa del 2!

Först sorterade jag alla handarbetstidningar...och från det kom jag av någon orsak till skåpet med borddukar....och nu kom jag till julsakerna!

Allt skall sorteras i högar...slänga....tvinga ungarna att ta...ge bort.

Det tar tid men ger utrymme i lådor och skåp.

Och så klippte jag till en väst åt gubben...när nu alla tyg var framdragna.

Kanske jag kommer så långt att jag börjar sortera garnlagret snart.

För egentligen skulle jag ju bara söka fram material till en mössa:)
Man kan inte behöva såhär mycket julsaker!!!!

5 kommentarer:

  1. Ler igenkännande! Så där är det allt som oftast för mig med, men man får ju så mycket gjort "på samma gång" :)

    Bitta

    SvaraRadera
  2. *skrattar*

    Tror att det är ett ganska vanligt fenomen.... Nåja, kanske inte att man klipper till en väst åt gubben mitt i röijandet.

    Hoppas att du hittar ett garn innan våren ;o)

    SvaraRadera
  3. Imponerande. Ser att din amaryllis har likadan slagsida som vår.
    Här skulle också behöva röjas, för jag vill blocka min halsduk och bordet är fullt av tidningar. Om jag riktigt söker hittar jag kanske lådor julgodis bland allt papper? :)
    Lycka till med garnlagret!

    SvaraRadera
  4. Amaryllisen är en konstblomma som min mamma fick i tiden. Nu börjar den vara ganska blek och tärd...den kanske har levt sin tid.

    SvaraRadera