torsdag 31 januari 2013

Svaga nerver!!??

Tydligen har jag nog det...alltså svaga nerver.

Son J och jag satt hela gårdagen och lyssnade på information om generationsväxling. Massor med nyttig information som skulle lagras i hjärnan....min hjärna borde nog få större hårdskiva.

Märkte vid halva dagen att det inte rymdes mera:)

Hastigt hem till föuse, vi var dom första som avlägsnade sig. På hemvägen ringde gubben att en kviga var loss ...det var inte mycket jag kunde göra åt saken när jag var borta. Nå, han fick den på plats.

Jag var inte mycket försenad men rusade ändå på som en skållad råtta. Varför vet jag inte. Hade absolut ingen brådska nånstans.

Och efter mjölkandet började jag oroa mig för dootern. Hon slutade arbetet kl. 20.00 och skulle köra hem i det eländiga föret. Allt gick bra för henne men jag fick ingen ro förrän jag visste att hon var hemma.


Så idag försöker jag få världen färdig...tvättmaskinen och diskmaskinen surrar på och  bröddegen jäser. Snart skall kokontroll assistenten anlända. Och ikväll skall jag till biblo med mitt bråte.

Kanske jag lugnar ner mig sedan.....

1 kommentar:

  1. Ja försökte fråga av L om han sett bekanta på samma föreläsningen men man fick ju förståss inte ett tydligt svar av honom.

    SvaraRadera