tisdag 5 februari 2013

Chanel....

a la Bondmooran:)

Min UFO slakt fortsätter! Nu har Uppifrån ner koftan bytt skepnad fullständigt...och det går inte att repa upp den mera:)

Den regnbågsfärgade biten skulle inte ha räckt till till ärmar så jag stickade en lila bit som jag tvättade i 40 grader. Det tovade inte sig lika bra. Men nog duger det!

Runt tröjan virkade jag med sammetsgarn, först ett varv fasta maskor och sedan kräftvirkning.


Den vippar lite där bak...men jag skall sova på saken innan jag gör nånting drastiskt. Eller så säger jag bara att det skall vara så:)

Igen lugnt och diskret!
Det kan nog vara att det behövs nån sorts knäppning...men det måste få mogna lite.

Och nu får jag igen lägga 10 € i burken!!! Och 450 gram garn är upp använt!

1 kommentar:

  1. Det är ju glada färger på koftan...du får nöja dig med det. Men det är hopplöst när man inte blir nöjd. Jag stickade en Eskimo-tröja förut som jag inte kunde ha. Den satt så konstigt på mig. Men jag skänkte den till Idrottsföreningens auktion och så blev de 150 kr rikare.
    Kram Eva

    SvaraRadera