måndag 25 februari 2013

Just som jag hade ordning och reda....

...blev det total oreda!

Tvättade en sats med markistyg för kommande projekt. Handarbetskorgar mm. Och så blev det såhär råddigt...

Tygen fick jag av en dam som har arbetat på en paraplyfabrik , och dom sydde också kassar och parasoll. Fabriken var verksam i grannbyn på 70-talet. Så det är äkta retro-tyg jag har förmånen att få använda.

Var redan orolig att det börjar tryta i tyglagret..tills jag kollade förrådet! Det finns hur mycket som helst ännu.:)

Så nu gäller det att hitta på nya projekt för att få lagret att minska. Tygbitarna är inte så stora men det är ju roligt att kombinera och sy ihop på olika sätt. Det är restbitar som det blev när dom klippte till olika saker.



Jag känner mig frestad att ändra inredning i nåt rum och ösa på med alla dessa färger:)



4 kommentarer:

  1. Råddigt?! Jag tycker att det ser färgglatt, kreativt och levande ut!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det ser ut som du har projekt på gång.
    Och solen lyser så vackert in...annars så skulle du ju inte se allt tygdamm heller.
    Eller dammar paraplytyger?

    SvaraRadera
  3. Det ser städat och färgglatt ut!

    SvaraRadera
  4. En härlig färgkavalkad, som väcker skaparlusten.

    SvaraRadera