torsdag 7 februari 2013

Nytt rekord!!!

10 minuter!!!!  Så länge kände jag mig fri och ledig!

Vår avbytare började idag kl. 15.00. Jag instruerade henne i arbetet och var klar med det ca. 15.30. Allt var frid och fröjd!

Hastigt in och tvätta mig och tog på andra kläder, hade färdigt packat kassen med korv och dricka.Slängde mig i bilen och körde några minuter.

För NU börjar min 6 dagars semester. Den förra blev förstörd av en sjuk kviga!

15.40 ringde avbytaren....det var fullt med skit i ändan av ena rännan. PROPPFULLT.

Ringde till gubben... han visste meddetsamma vad det handlade om. En tapp i huvudrännan har brustit, med den påföljd att ena rännans skit stannade kvar i huvudrännan. Nog förstår ni ju!!

Vad gubben sade sedan kan jag inte upprepa!

Så jag åkte tillbaka hem och drog på mig mina skitiga arbetskläder och for ut och skotta skit! För rännan skulle tömmas innan man kunde göra nåt åt saken.

Efter många om och men blev felet fixat. Grannen P, som är vår stöttepelare när allt skiter sig (ursäkta mitt språkbruk...men ett visst ord dominerar starkt) var med och hjälpa.

Men undertiden hann avbytaren mjölka färdigt och sätta på diskautomaten.

Och den hade ett konstigt ljud som den aldrig haft förut. Pumpmotorn håller väl på att ge upp! DÅ  sade jag att nu tar jag semester och kör över till andra sidan ån. Dom var 3 karlar i föuse för tillfället ,för son A var också med. Så jag var helt onödig.

Efter att ha suttit och beklagat mig i nån timme känns det lite bättre...hur det känns för den som jag har beklagat mig för vet jag inte.....

Följande etapp är att ringa slaktbilen!

7 kommentarer:

  1. Känner verkligen med dej. Har varit med om liknande saker när man trodde man skulle vara ledig och inte blev det. Ring slaktbilen!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jo det börjar kännas aktuellt att göra nånting drastiskt! Ladugården är 30 år gammal och allt börjar bli slutslitet...och vi med! Men det är ett så stort beslut, och lite skrämmande också. För dom påstår att mjölklikviden uteblir om man inte har kuddor:)

    SvaraRadera
  3. Urk! Det var ju ett riktigt skitjobb... dock med härlig humor beskrivet :-)

    SvaraRadera
  4. Skit trist med gamla grejer! Och lika trist att behöva fundera på om reparera, köpa nytt eller lägga av...

    Hoppas att du får ha din semester nångång..

    SvaraRadera
  5. Jaaa, de e rolit nästan jämt... Vet hur det är med avbytare å semester! Allt som inte skitit sig förr gör det då! Hoppas du hinner iväg å njuuuuta!

    SvaraRadera
  6. Ha en trevlig semester glöm inte nönstret till mössan.

    SvaraRadera
  7. Vänner är guld värda när man behöver lasta av sig "skiten". Tror nog att väninnan din orkar bära den bördan.

    SvaraRadera