måndag 18 februari 2013

Oooppps!!!

Det skedde ett litet misstag:)

Plötsligt fanns det en ny stickning på gång....jag som har kämpat så flitigt för att minska på alla halvfärdiga projekt som dräller i knutarna.

Jag har ingen vettig förklaring till hur det kunde ske. Kanske tillfällig sinnesförvirring!

Det skall bli en halsduk i Tahiti med 6:ans stickor . Jag har i nåt sammanhang fått 2 såna nystan.

Och jag som inte ens behöver en halsduk...

Mitt "byttklyvande" gick synnerligen enkelt:) 

Jag hade mina byttor på trappan...och sedan kom dom in färdigt sågade:)

Gubben hade hört på mina teorier hur jag enklast skulle göra det...och han orkade tydligen inte höra på mera:)
Sån tur kan man ha ibland.
Färdiga byttor och släta tygbitar...snart händer det..

Och i ladugården var det igen en kalvning. Den kossan visste hur man samlar plus poäng... man sköter undan kalvandet medan husfolket är i föuse!!!!

Nu har vi alla knutar fulla med kalvar....hoppas innerligt att uppköparen snart hör av sig. För annars måste vi nog ta följande kalv in i köket:)


2 kommentarer:

  1. Vissa stickningar börjar sig själva medan man tittar åt andra hållet, jag har varit med om det flera gånger! Men en glad, röd halsduk har du säkert nytta av!

    SvaraRadera
  2. Jaa, Cecilia...så måste det ha gått till. Man skall vara väldigt uppmärksam hela tiden. Annars kan det hända vad som helst:)

    SvaraRadera