måndag 18 februari 2013

Serieproduktion....

...av handarbetskorgar!

Fick 3 tombyttor av goda vänner. Det skulle ha tagit så lång tid innan jag hade fått ens en tom bytta, så jag hörde mig för om nån annan skulle råka ha sånt skräpandes i knutarna.

Och jag hade tur!

Det visade sig att flera är intresserade av en sån korg! Och jag är inte alls förvånad för idén var ju genial :)

Så nu skall jag rationalisera arbetet och sy på löpande band. Nu när jag vet hur den skall göras.

Enda knepiga är att skära bort ena sidan på byttan, men måste hitta på ett bra sätt. Den första karvade jag med "puukko"(kniv) och sågade och klippte. Dock utan att minska på fingerantalet...men knepigt var det.

Färdigt tvättade i väntan på operation!
Så har jag också tagit itu med ett gammalt projekt...min  gaffelvirkade tröja som är påbörjad för drygt två år sedan.

 Inte att undra på att jag var tvungen att läsa beskrivningen innan jag kunde börja virka.
Kanske den blir klar till denhär sommaren:)

Luftig blir den:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar