söndag 3 februari 2013

Smarta tips...

...åt UFO-drabbade!

Repa upp dom...det går snabbt och så får man nytt garn gratis!

Nu har jag repat upp 5 arbeten. Mest kändes det nog när Uppifrån ner koftan i regnbågs färgat garn for tillbaka i nystanet! Jag hade stickat mycket på den, och tidigare repat upp delar av den.

Men sånt som inte blir bra skall få respass.

Och igår kom jag på vad jag skall ha det härliga garnet till.

Så nu har jag stickat upp allt med stickmaskin och väntar att tvättmaskinen skall bli ledig! Så får hela biten tvinna i 40 grader och tova sig bäst det vill.

Lite som karameller:)

Nu ska det hända...
Färdigt!

 Av det som finns kvar efter tvätten skall jag sy nånting...vad det blir bestämmer ödet. Jag har ju ingen aning om hur mycket det tovas:)

2 kommentarer:

  1. Stickmaskin e bra, min har vilat flera ar men nu e den igong igen. Bra tips med tovning. Smart!!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt...låt inte UFON ligga och bli en börda. Vilka härliga färger du har stickat. Spännande att se vad du gör av det.
    Kram Eva

    SvaraRadera