tisdag 5 mars 2013

Jag skulle städa....

...hela dagen lång!

Så då har jag förstås bakat istället:) Bättre att rådda innan man städar!

Det blev två salta pajer, en bärpaj,en rulltårta och en Kerstins kaka....och en skål bärkräm av bären som blev över

Jag använde bara gamla beprövade recept. Har ingen energi att söka fram nånting spännande.

Salta pajen har jag fått receptet till av vår avbytare. En bra grund att variera på olika sätt. Jag lagade en med tonfisk och en med skinka.

Marja-Liisas tonfiskpaj
2 dl vetemjöl
1 dl potatismos pulver (jag använder hela påsen)
salt och kryddor efter smak
1 tsk bakpulver
1 dl smält smör
1 dl kallt vatten

Blanda bara ihop alla ingredienser.

Fyllning:
1 burk tonfisk (jag sätter 2)
2 ägg
2 dl mjölk
salt och kryddor
dill
riven ost
Gräddas 1/2 timme i 200 graders ugn.

Jag gillar att den är inte så flottig som andra pajer.

Tonfisk pajen

Dagens saldo:)
Så nu finns det färdigt i frysen nånting att plocka fram för kommande behov. I fredag behövs redan nånting till kaffet!

1 kommentar:

  1. Det är bra att man har en chans att få något till lilla kaffetåren,
    om man skulle råka komma förbi.....

    SvaraRadera