måndag 29 april 2013

Nu skall jag berätta för er....

...hur det går till när dootern städar uthuset!

Hon bor på en ö...som helt tydligt har haft egen försvarsmakt i tiderna.

Nuförtiden finns det broförbindelse dit men annat var det förr. Och nu har jag börjat misstänka att det har varit rena vilda västern på nämnda ö!

Glad i hågen tog hon itu med att få ordning och reda i uthuset, som tidigare har varit ladugård. Från en hylla högt uppe lyfte hon ner saker....och så slutade hon bums!!!!!

För en sak visade sig vara en GRANAT!

Så idag har hon haft en överstelöjtnant som städhjälp...han såg på granaten och sade att det nog är bäst att hon går ut medan han jobbar.

Städhjälpen gjorde granaten funktionsoduglig...och berättade för dootern att den var så farlig att om hon skulle ha tappat den i golvet hade det varit bara skosnörena kvar av henne!

Hon fick direkt-nummer till den hjälpsamma mannen för kommande behov...för han påstod att det ofta brukar finnas mera farligheter på samma plats.

Jag tycker nog att hon borde flytta hem till mamma och pappa igen:)



5 kommentarer:

  1. Herriguuud! Jag bor så nära henne så jag kommer också!

    SvaraRadera
  2. Oj då !! Bra med en sådan kontakt tydligen.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Huj då, håret stod på ändan till o me på benen när jag läste de här. Nu är de att städa varsamt,vilket int säkert är så lätt för henne i vanliga fall. Eller så får hon ringa till försvarsmakten och be om städhjälp igen (för säkerhets skull)ifall de sku uppenbara sig mera farliga saker i lidret.(Till all tur är hon envis.)

    SvaraRadera
  4. Va tur att hon slapp av med dom nu! Hoppas att inte hunden hittar något lika farligt när den gräver där.

    SvaraRadera
  5. Uj, uj! Det är ju det jag alltid har sagt: Att städa är livsfarligt. Bra med direktkontakt till städhjälpen.
    Tur att det hela slutade bra!

    SvaraRadera