onsdag 24 april 2013

OJ!!!!!

Det är det enda jag kan säga om saken!

Bondmooran har blivit världskänd i Östra Nyland:) Och det  i fint sällskap av Monica. Våra bloggar citerades i dagens Borgå Bladet!

Jag blev GRÖN av avund när Monicas blogg nämndes i Bbl i förra veckan...nu har hyn börjat få normal färg.

Och nu fick jag skrämsel hicka...vad månne jag har skrivit den senaste tiden!!??

Men till all tur var det mitt mycket sakliga inlägg om Bondmoorans skönhetstips som citerades i tidningen:)

Tänk om jag hade svamlat nånting helt tokigt....vad skulle folk ha tänkt om mig då!

Eftersom vi inte prenumererar på nämnda tidning susade jag iväg till biblioteket för att beundra min text i tryck...och förstås fota:)

Om ni  på Bbl ämnar citera mig i VARJE tidning måste jag nog överväga att prenumerera på den:)

Vi hade tidningen tidigare, och jag kan berätta en episod som utspelade sig nån gång på 60-70 talet.

Mina föräldrar var på väg in från föuse när kusin H råkade komma körandes med byvägen.

Dom pratade väder och vind och frågade sedan av H var han arbetar nuförtiden...och då sade han att han är på Borgå Bladet.

Min pappa kläckte då ur sig....Aj, he e täför som he ha blivi så dåålit (Aj, det är därför som det har blivit så dåligt)
Då sade min mamma...Int tycker ja att he ha blivi någa sembär, he brinner noo liika bra ennu ( Inte tycker jag att det har blivit sämre, det brinner nog lika bra ännu)

Att sådant denna gång!

TITTA! Bredvid ledaren:)

6 kommentarer:

  1. Grattis Tilda!!

    Hur fina i hyn ska inte damerna i Borgås omnejd bli nu....?? ;o))

    SvaraRadera
  2. Om inte annat så känner man igen dom på lukten:)

    SvaraRadera
  3. Gratulerer! Synd man ikke bor på bondegård lenger!
    Kom på et råd min mor fikk av sine brødre i ungdommen! Hun hadde fregner og de ville hun få vekk.brødrene sa at kupiss skulle fjerne fregnene. Men min mor hadde nok sine fregner hele livet.......
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  4. :)))))
    Jag är HELT säker på att om inte en viss bilfirma köpt HELA framsidan,
    så hade vi funnits där.

    Och förstås så har du ju en viss skyldighet till den kvinnliga befolkningen att dela med av dina skönhetstips. Må sen då vara att det blir bara ;) brevid ledaren i grannstadens enda svenska dagstidning.

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Är så glad för din skull. Härligt att riktiga människor citeras. Såg att din blogg var föreslagen när herr Andelin efterlyste östnyländska bloggar och blev så glad.
    Du har väl lagt sidan inom glas och ram och spikat upp den på väggen?

    SvaraRadera