lördag 18 maj 2013

En rolig dag ....

...med mycket babbel:)

Hade släkten på besök idag, och det var så lyckat.

Alla pratade i munnen på varann, och vi blev smått nostalgiska med syrrorna när vi talade om vår barndom. Helt tydligt börjar vi bli gamla:)

Fias bärpaj, som jag bakat till efterrätt var en succé...fastän den blev deggräddad. Här kommer receptet på allmänhetens begäran.

Fias bärpaj
2,5 dl vetemjöl
2,5 dl socker
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
100 gr smält smör
1 ägg

Allt blandas ihop och hälles på rabarber eller bär i en smord pajform.
Gräddas ca. 30 min i 175 graders ugn.

Min paj blev lite för saftig, jag hade så lite rabarber att jag drygade ut den med en burk hemlagad sylt.

Men gott blev det nog:)

Det lilla som blev kvar...och den är godare än den ser ut!!!!
Nu har jag ett stort problem...hur skall jag hållas vaken i natt för att se på Eurovisan!!??

1 kommentar:

  1. De var en trevlig dag och pajen var mycket god. Tror att jag måst pröva på den i moron med jordgubbar och blåbär. Sitter här i åskvädret och tittar på eurovisionen. Få se om det går bättre än i ishockeyn. Och på tal om gamla så de blir vi aldrig så "plätuga" som vi är.

    SvaraRadera