onsdag 8 maj 2013

Skogsvagnen på premiär tur!

Högtidlig avfärd från gården.....upp för en backe...och så var jag framme!

Och ingen såg mig till all tur:)

För min skogsvagn är kanske lite skrattretande...men väldigt praktisk!

Jag hann aldrig testa den i praktiken i vintras...det kom helt enkelt för mycket snö så jag tog paus från skogsarbetet. Men som vedkärra har den varit ypperlig.

Nåja, idag var jag då äntligen ett varv och såga lite. Testade hemma om jag ens får sågen i gång...och det fick jag ju.

Jag hann såga bara en dryg tank när kedjan flög loss. Hade glömt att kolla hur spänd den var. Men som premiärtur var det riktigt tillräckligt för jag var helt färdig och genom svettig.

Man skall vänta till vårens varmaste dag med att börja med sånt här:)

Nu blev jag tvungen att ta nya kedjan i användning för den gamla blev förstörd....men det var INTE MITT FEL!

Unik skogsvagn:)

Så kan det gå!

Sådana krokar mitt i allt

Det var en gång en såg......

2 kommentarer:

  1. Det var en finurlig skogsvagn som du har ;) En vagn skulle vara bra att ha för mej just nu.. Är på mässa i Tallin å fick en extra ledig dag att strosa runt på. Skulle bara titta mej omkring lite..... DÅ, just då hittar man allt möjligt sånt som man inte alls tänkt sej att köpa...

    Så en vagn hade varit bra just nu...

    SvaraRadera
  2. Du skall akta dej... för storken setts till redan på en åker....
    Och att gå längs byvägen och skuffa dendär...
    så tigger du riktigt om ett besök ;)
    Tänk dej noga för nu...

    SvaraRadera