måndag 22 juli 2013

Det hördes ett JÄTTE KLIRRRR!!!!

Jag tittade ut genom fönstret....vad händer det riktigt ???  Ingenting ovanligt syns!

Men sedan såg jag vad det var...min fina Mårbacka hade slängt sig i marken. Det blåste rättså hårt då och blomman var stor och ståtlig. Nästan lika fin som gråboet:)

Nu borde jag ju rädda det som räddas kan. Men det ösregnar, så Mårbacka får snällt ligga och ångra sig en stund.
Vafför gör dom på detta viset??

Idag kunde jag än en gång konstatera att man ALDRIG skall röra sig nånstans utan att ta kameran med....eller mobilen.

En liten dumdristig harpalt skuttade förbi mig imorse. Den var bara en halv meter från mig, tills jag min idiot lite flyttade på fötterna när jag svängde mig om. Då fick den bråttom.

Mamma-hare har nog en hel del att lära den ännu:)

1 kommentar:

  1. Synd med mårbackan, men du gör helt rätt med att låta den ligga och fundera över vad den gjort.
    Ordning och skick sa bon' när han piiska hönsen!

    SvaraRadera