tisdag 9 juli 2013

"Pientä pintaremonttia"

Det finns ett finskt program som heter så. Fritt översatt blir det " Fixa till ytorna litegrann".
Dom gör små ändringar i folks hem för att höja försäljnings värdet av bostaden.

 Jag kom idag att tänka på programmet när tredje vagnen blev full med bråte. Samband med det som vi håller på med finns inte....egentligen tror jag att min hjärna har fått damm-skada.

Men jag såg för mig hur renoveringsgruppen löper amok...och vips är allt som går att riva loss utslängt:)

Dagens resultat är att tre rum är helt putsade. Och vardagsrums taket nerrivet. Och skrubben i tamburen utslängd. Och vattnet är avstängt...och elektrikern var och kollade arbetsplatsen.
Vårt sovrum...men vi sover inte över ännu.

Vardagsrums taket sprättas bort

Rivhjälp igång!

Skrubben riven!

4 kommentarer:

  1. Tänk om du kunde lämna någon vägg som stockarna skulla bli och synas....
    Märker du hur avundsjuk jag är!!
    Eller kanske inte just nu ;)

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog att sparas nån stockvägg...o du behöver int vara avundsjuk! Vi lever i arbetsläger/slavarbets tider:)

    SvaraRadera
  3. Känner mig alldeles slut redan när jag ser på bilderna. Skulle inte orka... :)

    SvaraRadera
  4. Känner som Inge :o) Är helt slut när jag läst ikapp mej på din blogg..

    Ni ÄR duktiga!!!

    SvaraRadera